Betontanc: ZA VSAKO BESEDO CEKIN

Kako sem postal Andersenov junak

Ko znameniti otrok iz Andersenove pravljice z nedolžno odkritosrčnostjo reče, da je cesar nag, nas osvobodi morečega pretvarjanja in nas nehote prisili, da se soočimo z dejanskim stanjem svari. Vendar se mi še vedno trapimo z neko iluzijo umetnosti, ki je že zdavnaj razprodana, pa čeprav je lažna. Saj gledališče obstaja šele v tistem trenutku, ko smo pripravljeni verjeti v laž, torej ko verjamemo, da je to, kar vidimo resnično, čeprav vemo, da ni in prav zaradi tega vstopamo v laž. Če bi delali revolucijo, bi zasedli sodno dvorano, ne kot francoski študentje, maja 68, ko so zasedli gledališče, mesto laži. Za revolucijo nimamo iluzij. Resnice ne vem in vam je ne morem povedati, zato bom raje lažnivec. In to najboljši.

Betontancu, december 1989

Kolofon

  • Režija: Matjaž Pograjc
  • Kreacija in interpretacija: Alma Blagdanič, Igor Dragar, Janja Majzelj, Blažka Müller, Ivan Peternelj, Matej Recer
  • Avtor glasbe: Mitja Vrhovnik – Smrekar
  • Koncept scene: Gregor Fon, Marko Goljevšček, Matjaž Pograjc, Tomaž Štrucl
  • Oblikovanje svetlobe: Denis Tankovič
  • Kostumi: Denis Dautović
  • Oblikovanje: Egon Bavčar, Studio marketing
  • Vodja predstave: Marko Goljevšček
  • Produkcija: Gledališče Glej
  • Predstavo sta omogočili: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana

Foto: Diego Andrés Gómez, Tina Ruisinger
Video: arhiv Bunker
Montaža: Gregor Gobec, Urška Boljkovac

Dodatne informacije

Premiera:
19. februar 1992, Budimpešta

Pretekle ponovitve:

  • februar 1992, PATROFI HALL, Budimpešta
  • maj 1992, EURODANSE FESTIVAL, Mulhous
  • junij 1992, BAGNOLET ’92, Pariz
  • september 1992, ZUERCHER THEATRE SPEKTAKEL, Zürich
  • oktober 1992, THEATER IM KUNSTLERHAUS/ THE FESTIVAL IMAGE, Dunaj
  • oktober 1992, BORŠTNIKOVO SREČANJE, Maribor
  • januar 1993, BELGIAN TOUR, Kortrijk, Aalst
  • januar 1993, THE PLACE THEATRE/ THE SPRING LOADED FESTIVAL, London
  • februar 1993, MOUSONTURM/ OFF THEATRE AM TURM, Frankfurt
  • maj 1993, UNIKUM/THE FESTIVAL MOVEMENTS, Klagenfurt
  • junij 1993, TJEDAN SUVREMENOG PLESA, Zagreb
  • julij 1993, THE NATUR IM KOPF FESTIVAL, Stuttgart
  • september 1993, TANZ UND THEATER INTERNATIONAL HANNOVER, Hannover
  • november 1993, EL THEATRE, Tunis
  • maj 1994, LA MAMMA, New York,
  • maj 1994, ON THE BOARDS, Seattle
  • julij 1994, INTERNATIONALES SOMMERTHEATER FESTIVAL, Hamburg
  • september 1994, VILA BLED, Bled
  • oktober 1994, FESTSPIELHAUS HELLERAU, Dresden
  • september 1995, MOT, Skopje
  • oktober 1995, MANOVER 95, Leipzig
  • marec 1996, NEW MOVES, Glasgow
  • marec 1996, ADELAIDE FESTIVAL, Adelaide
  • junij 1996, ISRAEL FESTIVAL, Jeruzalem
  • julij 1996, THEATERFESTIVAL, Isny
  • junij 1997, FILO Festival, Londrina
  • junij 1998, Festival A PART, Katowice

Kritike
Misha Berson: From a lush land, startling movement, The Seattle Times, 19. 5. 1994
Jennifer Dunning: Oppression Gently Builds, The New York Times, 14. 5. 1994
Penelope Debelle: Dancers slam againt more than mental walls, Adelaide Advertiser, 13. 3. 1996
John Blake: A strong evocation of social chaos, Seattle Post Inteligence, 21. 5. 1994

Gledališki list
Letak