VSE, KAR SMO IZGUBILI,
MEDTEM KO SMO ŽIVELI

Predstava z naslovom Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli izhaja iz absurda, kot ga opredeljuje trenutni kontekst časa in kot ga v delu Morilec brez razloga [fr. Tuer sans gages] razvija francoski dramatik romunskega rodu Eugene Ionesco.Vračanje k stvarnosti, ki jo vse bolj nadomešča fiktivno, izmišljeno, napeljuje na premislek o nas samih, kakršni smo, in stalno spreminjajočih se okoliščinah, ki nas obdajajo. Po drugi strani pa gre tudi za vračanje k izhodiščem teatralnega in množici uprizoritvenih postopkov, zavitih v grenko-sladko kombinacijo preteklega in sedanjega, obljubljenega in zapravljenega, predvsem pa izgubljenega časa, ki je pretekel vmes, ko s[m]o zaznavali neko drugo realnost od tiste, ki je dejansko bila.

Za Eugena Ionesca je svet absurden, grotesken, boleč. Za razliko od zgodovine, po kateri se da ugotoviti, zakaj so se stvari zgodile, je življenje popoln absurd; nepredstavljiv del eksistence. Za like iz svojih dram pravi, da govorijo stvari, ki jih ne more zagrabiti, ki so neumne, smešne, nore, medtem ko se sam počuti, kot bi bil odtujen od sveta. In tako, kakor se Morilec sooči z Berengerjem in mu postavi nekaj eksistencialističnih vprašanj, so člani kolektiva Beton Ltd. v projektu zastavili vprašanja sami sebi in drug drugemu, ki se nanašajo na osebna, poklicna in družbena izhodišča, ki segajo v tri ločena časovna obdobja; v leto rojstva [1976 in 1977] in kontekst nekdanje skupne države Jugoslavije,  v obdobje odraščanja, ki se zaključi z zrelostnim izpitom [1995 /1996] in v projekciji v prihodnost, ki ostaja neoprijemljiva.

Drzen glamur in vrhunski šov; veličastne stavbe in čas, ko je vse mogoče; so to le sanje, ki pripadajo preteklosti? V kaj smo se rodili in med čem odrasli? Kaj bi morali narediti, pa nis[m]o? O čem bi morali premišljevati, pa nis[m]o? Nis[m]o bili ne racionalni, ne odgovorni. Zato, ker nismo premišljevali o rezultatih, ampak ustvarjali predstave. Kot da je celotno življenje, medtem ko smo živeli, nadomestila lažna svoboda, v kateri drugi odločajo o tem, ali bomo nekje v bližnji prihodnosti pomirjeni državljani, obupani posamezniki in/ali emigranti nekje daleč stran.

“Mogoče bi se moral vrniti na začetek in ugotoviti, kje se je izgubilo, razblinilo. Na začetku je bilo vse mogoče. In tudi kasneje. Kolikor se spomnim. Veliko energije. Ogenj. Mladost. Pomlad. Svetloba. Užitek. Ne sreča, ampak zadovoljstvo, ki mi je omogočalo živeti. To je morala biti življenjska sila. Ne vem, to je bilo že precej časa nazaj. Mogoče samo par let nazaj. Lahko da je bilo včeraj. Ampak ves čas sem verjel, da je nekje. Pot. Smer. Smisel. Ampak zdaj to ni več pomembno. Zdaj sem tukaj. Za začetek se bom vrnil na začetek. Star sem petintrideset let. Šestintrideset. No, če povem po resnici, sem star štirideset, petinštirideset. Mogoče še več. Počutim se starega. Saj veste, o čem govorim. Potrebujem drugo življenje, novo življenje. Drugačne okoliščine, drugo okolje. Saj to ni preveč? Želeti si česa takega? Drugačne okoliščine?”

To bi lahko bil začetek. Napisal ga je nekdo drug, podpisali ga bomo mi.

Dodatne informacije

Predpremiera: 24. september 2013 ob 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
Premiera: 25. september 2013 ob 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto

Prihajajoče predstave:
13. in 14. december 2023, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana

Pretekle predstave:

  • 14. december 2023, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 13. december 2023, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 22. december 2022, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 20. december 2022, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 18. december 2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 17. december 2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 5. december 2019, ob 19.00 in 21.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 21. december 2018, ob 20.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 8. in 9. junij 2017 ob 20.00, v okviru Mednarodnega srečanja Flanders – Balkan Express, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 1. junij 2017 ob 20.00, v okviru festivala Rdeči revirji, Delavski dom Zagorje
  • 20., 21. december 2016 ob 20.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 19. december 2015 ob 20.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 23. november 2015 ob 18.00 in 21.00, v okviru festivala Drugajanje in programa Nagib, Narodni dom Maribor
  • 14. avgust 2015 ob 21.00, Kamfest, Kamnik
  • 27., 28. in 29. marec 2015 ob 20.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 30. december 2014 ob 20.00, Cankarjev dom
  • 5., 6. in 7. maj 2014 ob 21.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 23., 25. in 26. februar 2014 ob 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
  • 20. februar 2014 ob 12.00 in 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
  • 3., 4. in 5. februar 2014 ob 20.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 23. januar 2014 ob 11.00 in 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
  • 22. januar 2014 ob 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
  • 17., 18., 19. in 20. november 2013 ob 20.00, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
  • 11., 12. in 13. oktober 2013 ob 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
  • 26., 27. in 28. september 2013 ob 20.00, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto

Kritike
Z. Dobovšek: Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli (Delo, 28. 9. 2013)
N. Jelesijević: Kaj vas žene naprej? (Radio Študent, 22. 11. 2013)
D. Podboj: Prispevek o življenju, kot ga vidi trojka nekdanjega Betontanca (Parada plesa, 16.12.2013)

Intervju
V. Milek: Zgodba o elitnem hotelu, zajčicah, maturi in igralcu v času (Delo – Sobotna priloga, 23. 11. 2013)

Letak

kolofon

  • Koncept in režija: Beton Ltd.
  • Glasba: Dead Tongues (Janez Weiss, Jure Vlahovič)
  • Scenografija in oblikovanje svetlobe: son:DA
  • Dramaturgija: Andreja Kopač
  • Kostumografija: Mateja Benedetti
  • Lektura: Barbara Rogelj
  • Oblikovanje zvoka: Jure Vlahovič
  • Oblikovanje maske: Luka Luka
  • Oblikovanje tiskanih materialov: Gašper Brezovar
  • Nastopajo: Primož Bezjak, Branko Jordan, Katarina Stegnar
  • Glas voditeljice: Taja Zuccato
  • Tehnični koordinator: Andrej Petrovčič
  • Garderoba: Nataša Recer
  • Šivanje kostumov: Slavica Šubašič, Irena Tomažin, Marija Špeh
  • Vodja projekta APT: Andrej Berger
  • Producentka zavoda Bunker: Maja Vižin
  • Produkcija: Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
  • Koprodukcija: Bunker, Ljubljana

Predstavo so omogočili: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Novo mesto, Mestna občina Ljubljana

KRKA d. d., Novo mesto – generalni sponzor
Telekom Slovenije d. d. – donator
Steklarna Rogaška – sponzor

S pomočjo: Elektro Ljubljana d.d.

Zahvale: Daša Doberšek, Igor Remeta, Jasmin Talundžić, Matej Andraž Vogrinčič, CUK Kino Šiška in Vinogradništvo Franc Bezjak

Foto: Borut Peterlin
Video: Borut Peterlin

Video