![](https://www.bunker.si/wp-content/uploads/2022/09/220320_Tery_Zezelj_Mnogovrstne_pokrajine1-0nzg-1024x683.jpg)
Prvo poglavje Mnogovrstnih pokrajin v središče iskanja in razumevanja načinov bivanja v in z mnogovrstnimi pokrajinami postavi opazovanje. V začetku januarja 2022 si je Tery postavila prvo namero: opazovanje kot metodo za učenje o pokrajini. Začela je z vsakodnevno prakso opazovanja, fotografiranja in opisovanja majhnega delčka v Beatrixparku v Utrechtu kot načina za raziskovanje lastnega pogleda, percepcije, pozornosti, odnosa do opazovanega delčka in za opazovanje spreminjanja vsega naštetega. Sčasoma je vse pomembnejše postajalo vprašanje: Kaj vpliva na pogled in ga oblikuje?
Z rednim zapisovanjem opisa delčka parka je postalo jasno, da jezik in besedišče močno vplivata na zaznavanje elementov, ki pokrajino sestavljajo, zato so osrednja tema postali »krajinska pismenost« ter različne prakse in pristopi k »branju« pokrajine. Delovna hipoteza, da »krajinska pismenost« močno vpliva na naš odnos do okolja, v debato prinese še pomembnost učenja in od-učenja pogleda in opazovanja ter temo pozornosti kot zgodovinsko in kulturno pogojene.
Prvi dogodek Mnogovrstnih pokrajin je bila bralna skupina, kjer smo se ob skupnem branju besedil pogovarjali o pomembnosti opazovanja (ne le s pogledom) in »krajinske pismenosti« za naše odnose z različnimi agenti, med katerimi vznika pokrajina.
»Ko sem spoznala polifonijo, je bilo to zame slušno razodetje. Prisiljena sem bila izluščiti ločene, vzporedne melodije in prisluhniti trenutkom harmonije in disonance, ki so jih skupaj ustvarjale. Takšno zaznavanje je bilo točno to, kar sem potrebovala za to, da sem se naučila ceniti mnogovrstne časovne ritme in trajektorije asemblaža.« (Anna Tsing, The Mushroom at the End of the World. On the Possibility of Life in Capitalist Ruins, 24).
Ob bralnem druženju smo v nedeljo, 20. marca ob 16.00 odprli tudi instalacijo – vabilo k opazovanju in iskanju načinov soobstajanja z raznolikimi časovnostmi odnosov.
Obiščite PORTAL BRANJE POKRAJINE.