TRBIŽ (MOLFANCONE)

9 mednarodnih umetnic_kov je v času rezidence izvedlo poglobljeno raziskavo kolektivnega imaginarija industrije (potovanje med preteklostjo in sedanjostjo), na področju dežele Furlanije in Julijske krajine, ki je vključevala prebivalce in podjetja v jeklarski, tekstilni, navtični in pomorski industriji, ter trgovini s kavo.

 S pomočjo zgodovinskih referenc se osredotoča na trenutno družbeno-ekonomsko situacijo mesteca, kjer lokalni industrijski giganti ne predstavljajo več temelja skupnosti, ampak predvsem tujek v prostoru, saj so tu zgolj zaradi profita, kar je popolnoma spremenilo demografijo kraja. Tudi v tem primeru je kratkoročni profit močnejši od dolgoročne dobrobiti lokalne skupnosti. Zaradi prepovedi snemanja v bližini tovarne(ladjedelnica Fincantieri) je za osrednji motiv izbrala oddaljene posnetke vhoda v tovarno, pri čemer se navezuje na istoimenski film Haruna Farockija iz leta 1995, kakor tudi na istoimenski prvi filmski posnetek bratov Lumiere iz leta 1895. Neja Tomšič se, podobno kot Harun Farocki, skozi filmski jezik in pripovedovanje posveča analiziranju zgodovinskih sprememb v dojemanju dela in delavstva, poleg tega pa tudi občih sprememb družbenih odnosov v 21. Stoletju.
Miha Colner, Umetnost v odnosu do zgodovinskih okoliščin, Likovne besede 2023

Delavci zapuščajo tovarno
kratki dokumentarni film
Neja Tomšič (scenarij, režija, producent), Slovenija /Italija (loDeposito), 2021, 21’

Rezidenca 2020/21 pri NVO loDeposito iz Trbiža
projekt oz. razstava B#SIDE WAR Peripheral Memories