DEBATNA KAFANA
serija pogovorov ob instalaciji Pometeno pod preprogo
Debatna kafana je zasnovana pod vplivom novih življenjskih okoliščin. V preteklih treh mesecih smo bili izpostavljeni samoti in družbenopolitični anksioznosti, zato smo iskali odgovore še na tiste najbolj intimno potlačene misli. Želeli smo najti dobre sogovornike, ki pa jih je v debatah prek računalniških ekranov omejeval strogi red tehnologije. Če se ne slišimo, ne vemo, kdo je na vrsti za besedo, izgubimo nit, prekinitve so pogostejše, tehnika odpove večkrat kot naš spomin ali kot nam zmanjka kondicije za poslušanje in govorjenje. V mesecih konstantnih sprememb, ki se vlečejo kot leta, se trudimo sproti premišljati, razumeti in na spremembe vplivati, hkrati pa poskušamo razumeti prihodnost; kako bo, kaj bo, bomo sploh še del sprememb ali nas bodo samo zatekle? Še nikoli nismo bili priča toliko debatam umetnikov in filozofov kot prav v času zaustavitve javnega življenja, a pogrešamo čar sočnih pogovorov. V žaru debate nas ni zaneslo ven iz struktur, da hipno odgovorimo in hkrati poslušamo ali pa da kdaj tudi govorimo drug prek drugega. Da lahko spet čutimo in vidimo odzive sogovornikov, bodo letošnje mladolevovske debate potekale na prostem, v sproščenem kavarniškem vzdušju pod kostanji, na pručkah ob kavi in džezvah projekta Pometeno pod preprogo, ki bo potekal v notranjosti dvorane ŠD Tabor.
O dvomu, koroni in umetnosti se bosta pogovarjala Renata Salecl, ki se z dvomom in skepso ukvarja kot filozofinja, in Jure Novak, režiser in avtor nastajajoče predstave o teorijah zarote ter o presežnem dvomu o strokovnosti in strokovnjakih.
O zmernosti, koroni in umetnosti se bosta pogovarjala pesnik, publicist in filozof Muanis Sinanović ter arhitekt, urednik in velik ruinofil Miloš Kosec. Je zmernost prava pot, da nas ne bi vodila konstantna rast, in kako odmerjati količine vsega v življenju, da je ravno prav?
O pogumu, koroni in umetnosti se bosta pogovarjali Tjaša Pureber, politologinja, raziskovalka družbenih gibanj in naša sopotnica na sceni, in Katarina Stegnar, ustvarjalka s področja gledališča, progresivna avtorica in aktivistka, ki s svojim delom presega meje umetnosti in družbene odgovornosti.
O svobodi, koroni in gledališču se bosta pogovarjala gledališka teoretičarka in pedagoginja Bojana Kunst, avtorica nedavno odmevnega članka o paradigmatski premeni iz »skrbi za« v »skrb z« ter svobodi oziroma omejitvah, ki jih premena ponuja, in Milo Rau, režiser, umetniški vodja in eden najmočnejših glasov sodobne umetnosti, ki je v času pandemije tvegal napoved, kako bo oziroma kako bi lahko bilo.
*** Bojana Kunst in Milo Rau bosta v pogovoru sodelovala preko video klica, moderator in poslušalci se bomo z njima pogovarjali v živo, pod kostanji.
Debate smo zasnovali kot pogovore o »velikih temah«, ki bodo vedno v dialektiki z umetnostjo, gledališčem in časom ukrepov proti covid-19. Ta trikotnik bodo vedno začeli moderator Grega Ulen in povabljen govorniški par, nadaljevali ga bomo vsi navzoči. Do zadnje kave.
Zasnova in produkcija: Alma R. Selimović
Moderator: Grega Ulen
Produkcija: Bunker, Ljubljana
Kafanske impresije, 23. festival MLADI LEVI 2020
Debatna kafana: DVOM
23. 8. 2020
piše: Aljoša Lovrić Krapež
Moderator Gregor Ulen in sogovorca Jure Novak ter Renata Salecl so na festivalski Debatni kafani skozi dialog v festivalskem (post)korona času izpostavili vprašanje dvoma. Režiser Jure Novak, ki pravi: »Dvom je fajn,« je o dvomu spregovoril skozi vprašanje teorij zarote. Skupina proti cepljenju, chemtrails, 5G, pedofilske mreže, the flat earth society … Očitno je, da živimo v času dvoma. Na vprašanje, kakšen je današnji dvom, kaj so njegove kvalitete in karakteristike, je odgovarjala Renata Salecl. Fenomen eskalacije dvoma, ki paralizira in kaže na nevrotično strukturo osebnosti, postavlja dvom na strateško pozicijo. Po eni strani dvom tako predstavlja orodje oblasti, ki ga uporablja kot mehanizem kategoričnega zanikanja možnosti drugačnega razmisleka; po drugi strani pa je dvom stalnica v setu miselnih odklonov od tega istega sistema. Morda bo dvom v prihodnosti od nas zahteval, da se ne postavimo na izključno defenzivno pozicijo, temveč (kot na Debatni kafani ob zvokih otroške igre z bližnjega igrišča) razvijamo lastno (filozofsko) misel. Grega Ulen zaključuje, da umetnost, kot ustaljen teren dvoma, ustvarja vednost, teži k skupnosti in tako tudi na Festivalu Mladi levi omogoča poseben prostor za dvom – in zmernost.