ZBOR ZA PUBLIKO #12

pogovori skozi leto 2024

Že dvanajsto sezono partnerji z ljubljanske neodvisne scene – zavod Bunker, zavod Maska, Via Negativa, društvo Mesto žensk, zavod Sploh, zavod EnKnap ter Moment iz Maribora pripravljamo pogovore o predstavah sodobne neodvisne scenske produkcije. Zbor za publiko je serija javnih pogovorov, kjer se pogovarjamo o aktualnih uprizoritvah na sodobni uprizoritveni sceni in ustvarjamo prostor reflektirane diskusije o tem, kar smo gledali, kako smo gledali in kaj smo videli. Zbori potekajo takoj po predstavah, v prijetnem in odprtem vzdušju. Zbor za publiko v letu 2024 vodijo avtorica in igralka Katarina Stegnar, dramaturginja Maša Radi Buh, režiserka Lea Kukovičič in kritik Jaka Bombač.

Zbori za publiko v letu 2024

1. Zbor / 14. marec 2024 / Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
Primož Bezjak, Eero Epner, Mart Kangro, Katarina Stegnar, Juhan Ulfsak: Fun Fact (Zanimivo dejstvo)
Vodi: Lea Kukovičič
“Fun
Fact ustvarjalcev Stegnar, Epner, Jordan, Kangro, Bezjak, Ulfsak je gledališka predstava v formi kviza, kjer so gledalci istočasno
udeleženci kviza in gledalci predstave. Skozi predstavo Fun Fact kontekstualizira kolektivno izkušnjo tekmovanj, potovanj, reševanj, in
neprestano iskanje novega za namen neprestanega ponavljanja istega. Tako oriše izkušnjo doživljanja sveta ter doživljanje sveta primerja z izkušnjo delanja predstave. Kako gledalci navigiramo med sodelovanjem in opazovanjem? Se igramo, da se igramo kviz ali se igramo zares? Pomagamo pri reševanju ali zavzemamo pasivno pozicijo? V gledališkem listu ustvarjalci predstave zapišejo: »Male drame bodo pozabljene. Velike drame bodo ostale v spominu. Vendar le, če so velike. Dovolj velike, da nam ponudijo dovolj zanimivega, o čemer se lahko sprašujejo.« Je predstava Fun Fact mala ali velika drama? Nenazadnje se bomo poleg pogovora poklonili tudi zmagovalcem kviza.” Lea Kukovičič

2. Zbor / 6. april 2024 / Španski borci, Ljubljana
Jasna Jasna Žmak: This is my truth, tell me yours
Vodi: Katarina Stegnar
“Predstava se ukvarja z odnosom do umetniškega polja, pri čemer preizprašuje lastne in tuje avtorske pozicije ter odgovornost in tesnobo, ki ju implicirajo. Na meji med stand-up komedijo in predavanjem se Jasna Jasna Žmak, ki prvič stopi na oder v vlogi performerke, ukvarja z vprašanji resnice in reprezentacije, participacije in odgovornosti. Jasna outira sebe, outira Vio Negativo, outira umetnost. Beseda pa bo tekla o intimi in izpovedi. Oder varuje intimo, ker jo pred našimi očmi pretvarja in morda potvarja v zgodbo. Čeprav to intimo doživimo na lastnem telesu, se ne moremo skriti pred njo. Je lahko predstava preveč, oversharing? Gre lahko predaleč? To je njena resnica, čas je da gledalci povemo svojo.” Katarina Stegnar

3. Zbor / 19. april 2024 / GT22, Maribor
Luka Piletić: Pod kontrolo
Vodi: Maša Radi Buh
“Veliko teže v predstavi nosi ustvarjalčev odnos s publiko, s katero ves čas navezuje stik in išče njeno pozornost, a tudi njeno zaupanje; tudi sam ji mora zaupati in tako lahko dogodek vsaj malo izpusti izpod kontrole. Kdo ima v predstavi kontrolo in nad čim? Performer ali gledalec? Kako se počutim, ko me predstava preseneti, ko od mene pričakuje oziroma želi nekaj nepričakovanega? Kaj rabim, da se kot gledalec počutim pod kontrolo?” Maša Radi Buh

4. Zbor / 15. september 2024 / Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
Damir Avdić: Šivi
Vodi: Maša Radi Buh
“Četudi so zgodbe, s katerimi se srečamo v predstavi, ponekod krute, drugod boleče, njihov oster, a precizen ton spretno spregovori o kolektivnih in osebnih travmah vojne na območju nekdanje Jugoslavije. 𝗞𝗮𝗸𝗼 𝗽𝗿𝗶𝗽𝗼𝘃𝗲𝗱𝗼𝘃𝗮𝘁𝗶 𝗼 𝘃𝗼𝗷𝗻𝗶 𝗼𝘇𝗶𝗿𝗼𝗺𝗮 𝗸𝗮𝗸𝗼 𝘂𝗽𝗿𝗶𝘇𝗮𝗿𝗷𝗮𝘁𝗶 𝗻𝗷𝗲𝗻𝗲 𝘇𝗴𝗼𝗱𝗯𝗲? 𝗞𝗮𝗸𝗼 𝗻𝗮š 𝗼𝗴𝗹𝗲𝗱 𝘇𝗮𝘇𝗻𝗮𝗺𝘂𝗷𝗲 𝗻𝗮š 𝘀𝗽𝗼𝗺𝗶𝗻 𝗮𝗹𝗶 𝗻𝗷𝗲𝗴𝗼𝘃𝗮 𝗼𝗱𝘀𝗼𝘁𝗻𝗼𝘀𝘁? 𝗞𝗮𝗸š𝗲𝗻 𝗼𝗱𝗻𝗼𝘀 𝗱𝗼 𝗺𝗮𝘁𝗲𝗿𝗶𝗮𝗹𝗮 𝗶𝗺𝗮𝗺𝗼 𝗴𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝗰𝗶𝗷𝗲, 𝗿𝗼𝗷𝗲𝗻𝗲 𝗯𝗿𝗲𝘇 𝘀𝗽𝗼𝗺𝗶𝗻𝗮 𝗻𝗮 𝟵𝟬-𝘁𝗮?” Maša Radi Buh

5. Zbor / 10. oktober 2024 / Španski borci
En–Knap & Via Negativa / Kristina Aleksova: Tri četrt človeka 
Vodi: Jaka Bombač
“En–Knap Group ima v našem prostoru nedvomno specifičen slog, ki ga med drugim zaznamuje disciplinirani, mestoma celo športni ali akrobatski gib, vpet v matematične koreografske strukture, na katere vselej prežijo naključja. Tokrat se jim bosta na odru Španskih borcev pridružili še plesalki Mateja Železnik in Polett Kasza.
Da se predstava odvija v kontekstu festivala Mesto žensk (producenta sta Zavod En-Knap in Via Negativa) nam morda sporoča, da specifično pojmovanje razmerja med strukturo in vsakdanjim zahteva feministično prevetritev. Bi morala feministična perspektiva do discipliniranega giba in fiksacije na simetrijah in asimetrijah ostati kritična in namesto tega poudariti situirane in družbene lastnosti plesne prakse (ali pa kaj drugega)? Ali pa je to ravno stereotip, ki ga moramo ponovno premisliti?
Kot piše avtorica zamisli in koreografinja predstave Kristina Aleksova v spremnem besedilu, jo red hkrati pomirja in nervira. Tri četrt človeka je plesna kompozicija v tričetrtinskem taktu. »Ob misli na štiri se spotaknemo«, dodaja. Kaj je ta spotik in kje so meje plesnega telesa? Lahko gib primerjamo z mišljenjem ali jezikom? Na kakšen način naj bi koreografija omogočila prostor za spotik ali naključje? Kako – če sploh – naj razločujemo plesno telo od vsakdanjega? Kje se konča koreografija in začne človek?”

6. Zbor / 12. oktober 2024 / Cankarjev dom, Festival Mesto žensk
Varja Hrvatin: Sukeban
Vodi: Maša Radi Buh
Spraševale_ se bomo, kako se počutimo, ko je od nas pričakovano sodelovanje? Kaj vpliva na naše odločitve? Kako aktivna in dinamična participacija spremeni doživljanje predstave? Zakaj si morda ne želimo sodelovati in bi raje samo spremljale_?

7. Zbor / 7. november 2024 / Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
Tatovi podob predstavljajo: Mad Jakale v filmu, ki ga nismo videli
Vodi: Katarina Stegnar
“Skupina The Feminalz se tokrat poglobi v enega izmed likov. S pomočjo Mad Jakale prehajamo med družbenopolitičnimi realnostmi ter navidez lahkotnim in eskapističnim užitkom v tehnoburleskni zabavi. Na tem prehodu se odločamo ali imamo potrebo, da bi misel zasledovali ali se do konca prepustimo fragmentarnosti in samo uživamo.
Tatovi podob generirajo številna pričakovanja: zabavo, eksces, parodijo, humor, razmišljanje, vrhunsko izvedbo. Pričakovanja, ki so večinoma izpolnjena. Lahko potešen gledalec sploh kritično pogleda na predstavo? Ali nam tudi naše skupno fenovstvo to popolnoma onemogoči?” Katarina Stegnar

Vabljeni!

Poišči nas na Facebooku!