KROG

gledališki esej

Neja Tomšič je vizualna umetnica, ki so jo Opijske ladje, predstava, ki jo sama označi za vizualni esej, postavile na domači in mednarodni zemljevid tudi kot umetnico uprizoritvenih praks, ki svoje delo razvija iz minucioznih in poglobljenih raziskav. Je tudi izjemna zgodbarka in lahko iz skodelice čaja razvije naracijo, ki se pne od majhnega srka dragocene tekočine do kolonialnih in merkantilističnih premikov svetovne ureditve.

Neja Tomšič je del kolektiva Nonument Group, skupine interdisciplinarnih umetnikov, arhitektov, teoretikov, ki iz raziskav izpeljujejo umetniške akcije večinoma v javnem prostoru. Nonument definirajo kot arhitekturo, spomenike, javne prostore in infrastrukturo, katerih pomen je drugačen zaradi družbenih ali političnih sprememb. Krog je nastajal v okviru projekta Stronger Peripheries: A Southern Coalition.

Izhodiščna tema je bila: delo in sreča. Na rezidencah v Cluj-Napoci v Romuniji in v Mondainu v Italiji je Neja Tomšič skupaj s kolektivom raziskovala javne parke kot nevralgične točke javnega življenja. Izhodišče in zapik teme je konkreten park – park železniških delavcev v Cluj-Napoci, ki je preživel številne premene, Neja Tomšič pa je z različnimi metodami beleženja in raziskovanja raziskovala njegovo zgodovino in sedanjo usodo, sploh pa ostaline preteklosti, ki se plastijo v zemlji – materialne relikvije; nalagajo pa se tudi v imaginaciji in spominih ljudi ter drugih živih bitij.

Dodatne informacije

Premiera: 23. avgust 2022, Cukrarna, v okviru festivala Mladi levi

Prihajajoče predstave:

Pretekle predstave:

iz medijev

Intervju z Nejo Tomšič (I. Štaudohar, Delo-Sobotna priloga)
Neja Tomšič – Multidisciplinarna umetnica (L. Paukovič, Mladina)
V Stari elektrarni Neja Tomšič in skupina Nonument s projektom Krog (Misli.sta.si)
O prostorih, ki so nekoč bili in jih zdaj ni več (A. Radaljac, Aplavz.art)
Svoboda ruševine (N. Kokol, Aplavz.art)
Stories and Histories, Transforming Places (Brigitte Egger, komplex-kulturmagazin)

kolofon

  • Avtorji: Nonument Group (Neja Tomšič, Martin Bricelj Baraga, Nika Grabar, Miloš Kosec)
  • Zasnova in scenarij: Neja Tomšič
  • Na odru: Neja Tomšič, Nika Grabar, Miloš Kosec
  • Skulpture: Martin Bricelj Baraga
  • Oblikovanje zvoka: Simina Oprescu
  • Snemanje: Neja Tomšič in Martin Bricelj Baraga
  • Asistenta raziskave v Cluju: Istvan Szakats,Flaviu Petean
  • Glas v dokumentarcu: Flaviu Petean
  • Pomoč pri raziskavi v Aleksandriji: Mohamed Adel Dessouki, Sarah Baghat
  • Izjave: Viorica Zsiga, Adrian Dohotaru,Vlad Rusu, Istvan Szakats
  • Glas Viorice: Jadranka Gnezda
  • Tonski tehnik: Luka Seliškar
  • Oblikovanje luči: Martin Lovšin
  • Kostumografija: Dajana Ljubičič
  • Tehnični direktor: Igor Remeta
  • Tehnični koordinator: Martin Lovšin
  • Tehnična ekipa: Luka Bernetič, Andrej Petrovčič, Duško Pušica, Manca Vukelič, Vid Starman
  • Producentke: Alma R. Selimović, Klara Drnovšek Solina, Ajda Koloini
  • Zahvale: Barbara Poček, Barbara Tomšič, Maks Bricelj
  • Odnosi z javnostmi: Tamara Bračič Vidmar
  • Produkcija: Bunker, Ljubljana
  • Koprodukcija: Centrul Cultural Clujean, L’Arboreto – Teatro Dimora di Mondaino, MoTA – Museum of Transitory Art

Produkcija je nastala v okviru mednarodnega projekta Stronger Peripheries: A Southern Coalition.

S podporo: Evropska unija – program Ustvarjalna Evropa: Kultura, Stronger Peripheries: A Southern Coalition, Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Cukrarna / Muzej in galerije mesta Ljubljana

Foto: Nada Žgank

Neja Tomšič

Neja Tomšič (1982) je ustvarjalka s področji vizualne umetnosti, pesništva in pisateljstva, kjer z interdisciplinarno prakso združuje risbo, fotografijo, poezijo in performans. Z odkrivanjem spregledanih in pogosto prikritih zgodb iz zgodovine je njena strast ponovno premisliti prevladujoče zgodovinske pripovedi, raziskati posebnosti in ustvariti situacije, v katerih se lahko oblikuje nova razumevanja sedanjosti. Zgodovine se loteva kot zemljevida izhodišč in povezav. Performativni elementi v njenih projektih raziskujejo možne projekcije zgodovine v subjektivno sedanjost posameznih obiskovalcev.

Njen Projekt Pet za čaj: Opijske ladje, performativni esej v obliki kitajskega čajnega obreda, je gostoval v 11 državah in je doživel že 55 ponovitev. Njena umetniška knjiga Opijske ladje je dobila nagrado za najboljšo knjigo umetnika v letih 2017/2018 in nagrado Slovenskega knjižnega sejma za najlepše oblikovano knjigo v kategoriji knjiga objekt.

Je članica Nonument Group, umetniškega kolektiva, ki preslikava, arhivira in posega v pozabljene, zapuščene ali porušene spomenike, javne prostore in zgradbe 20. stoletja, ki so doživeli spremembo pomena.

Deluje tudi kot kuratorka in producentka in je soustanoviteljica MoTA (Museum of Transitory Art), raziskovalne in produkcijske platforme v Ljubljani, ki se ukvarja s prehodno umetnostjo.
Živi in deluje v Ljubljani.