Joana Serra Forasté in Urša Sekirnik: Fent cua / Medtem ko smo čakali

Fent cua / Medtem ko smo čakali je nov projekt Urše Sekirnik in Joane Serra, participatorna predstava, ki navdih črpa iz različnih vidikov čakanja v vrsti in v središče raziskave postavlja izkušnjo občinstva.

Čakanje v vrsti – prisilna pavza v našem vsakdanu. Vmesni čas, ne-čas, na prvi pogled banalno dejanje, ki naše telo postavi v posebno stanje, nas prisili, da se ustavimo in čakamo, in nas postavlja v razmerja moči ali ranljivosti, odvisno od konteksta in namena čakanja v vrsti.

Na prvi pogled se čakanje v vrsti zdi kot nadležno vsakodnevno dejanje, vendar pa se že po kratkem razmisleku kmalu začne razkrivati njegova kompleksnost. Čakanje v vrsti se zdi precej nepomembno – vsi v določenem trenutku, celo večkrat na dan, čakamo. Običajno na nekaj banalnega, ko čakamo pri blagajni, v prometnem zamašku, na pošti, in se redko ustavimo in relativiziramo to čakanje, ki za mnogo ljudi ni prav nič banalno, saj čakamo lahko tudi na pomembno operacijo, vizum, prečkanje meje… Več kot očitno je torej, da to vsakodnevno dejanje odpira številne pomembne teme, kot so družbeni status, ksenofobija, birokracija, spol, izvor in različne vrste diskriminacije, ki jih želi projekt nasloviti.

V naših (pre)zaposlenih življenjih je čakanje v vrsti ovira. Ni v skladu z ritmom naše družbe, v kateri želimo vedno biti postreženi prvi, čim hitreje priti do cilja, vse doseči kar najhitreje. Čakanje ustvarja tesnobo in poruši naš individualistični pristop do življenja. Prisili nas, da se ustavimo. Vendar, bi lahko namesto, da ta prisilni premor doživljamo kot nevšečnost, gledali nanj drugače? Bi ga lahko smatrali ne kot izgubljen čas, zapravljen v pričakovanju nečesa, kar želimo doseči, dobiti, kupiti, ampak kot pridobljen čas, čas, ki nam je podarjen?
Z izpostavljanjem omenjenih tem torej projekt Fent Cua / Medtem ko smo čakali odpira prostor in daje čas za razmislek o različnih vidikih čakanja in čakanja v vrsti.

Eno izmed temeljnih vprašanj projekta je, kako je možno organizacijo množic, tako značilno za čakanje v vrsti, pretvoriti v gledališki okvir in kako lahko ta vsakdanja situacija postane performativna.

**Pripis:
Vprašanje čakanja je postalo še posebej aktualno (nepričakovano za projekt) zaradi zaprtosti kot odziv na zdravstveno krizo Covid-19. Svet se je bil prisiljen ustaviti in umetniški sektor z njim. Za raziskavo je še posebej zanimivo, da je posledično vplival in se spremenil tudi način oblikovanja čakalnih vrst. Čeprav to dejstvo projekt do neke mere obogatilo, raziskava ni odziv na situacijo, saj se je začela že leta 2019.

Preživetveni paket za čakanje v vrsti
V okviru raziskovanja sta avtorici razvili tudi Preživetveni paket za čakanje v vrsti.
Paket vsebuje knjižico, avdio materiale in majhno presenečenje, s katerimi si lahko krajšate neskončno mučno čakanje. Da bo resnično služil svojemu namenu, predlagata, da ga vzamete s sabo naslednjič, ko pričakujete, da boste čakali na primer na banki, pošti ali pri zobozdravniku.
Paket lahko naročite preko info@emanat.si ali pa ga v času ponovitev v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana prevzamete osebno. Lahko ga naročite tudi kot darilo in ga pošljemo po pošti želenemu naslovniku. Podarite ga sebi ali vsem, za katere veste, da jim je čakanje v vrsti še posebej nadležno.

 

O ustvarjalkah
Urša Sekirnik je leta 2011 diplomirala na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), leta 2014 pa iz Kulturologije na Fakulteti za družbene vede. Trenutno deluje kot performerka, plesalka in učiteljica plesa. V svojem delu vedno išče skupno točko z občinstvom, naj si bo na čustveni ravni (kot v delih Vidne iluzije zamrznjenega telesa, 2011/2012 in Druga praznina, 2013) ali pa skozi (iz)rabo kanalov, kot so blogi (Arriving.Soon. / Prihajajoč.Kmalu., 2011) in spletne trgovine (À la Cart Performance Webshop, 2014). V zadnjem projektu Radio Hit, 2018, je raziskovala odnos med pop glasbo in plesom, osebne izkušnje očbičnstva v povezavi z glasbenimi hiti in načine, kako občinstvo vključiti tako v ustvarjalni proces kot v izvedbo predstave.
https://emanat.si/si/sodelavci/ursa-sekirnik/

Interdisciplinarna umetnica Joana Serra (Barcelona, 1984) deluje na področjih uprizoritvenih umetnosti in umetniške instalacije. V ospredju njenega dela je raziskava luči, prostora in telesa. Leta 2010 je diplomirala na Experimental Academy of Dance v Salzburgu, leta 2012 pa končala študij lučnega oblikovanja na Escenica Técnica Granada. Na področju umetniške instalacije se je dodatno izobraževala pri Irmi Marco, na področju oblikovanja luči pa pri Ani Rovira, Thomasu Bourreausu in Valentínu Álvarezu.
https://emanat.si/si/sodelavci/joana-serra/

Sodelavci
Koncept in izvedba: Joana Serra Forasté in Urša Sekirnik
Avtorstvo: Joana Serra Forasté, Urša Sekirnik, Carlota Grau Bagès
Dramaturgija: Carlota Grau Bagès
Oblikovanje prostora: Mercè Lucchetti
Glasba: Joan Cot Ros
Tehnično vodstvo: Sergio Roca Saiz
Tehnična podpora: Janko Oven
Kostumografija: Urša Sekirnik
Fotografija in video: Nora Baylach
Grafično oblikovanje: Špela Drašlar
Izvršna produkcija: Sabrina Železnik

Podpora
Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Antic Teatre, Espai de creació, Barcelona
l’Estruch – Espai de creació de les arts en viu, Sabadell
Festival Escena Poblenou, Barcelona
Partnerji: KUD NUM; Bunker / Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana; Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana; Associació cultural La Visiva, Barcelona; La Poderosa, Barcelona; JSKD – Javni sklad za kulturne dejavnosti
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo RS

Datum

07. 05. 2021
Expired!

Čas

18:00 - 19:00

Lokacija

Stara mestna elektrarna
Kategorija