Benjamin Zajc: EROTOMANIA
EROTOMANIA je po performansih Piščanec je pečen, ko temperatura mesa doseže 74 stopinj celzija (2018), Krst pri Savici (2019), Poslavljanja/Manifesto (2019), 8372 (2022) in Zgodbe kavne usedline/8372 (2023) šesta performativna manifestacija dramaturga ter kritika Benjamina Zajca.
EROTOMANIA nadaljuje preverjanje meja avtorjevega performativnega ustroja, tokrat se osredotoča na zmogljivosti svojega duševnega zdravja in si bo poskušal odgovoriti na vprašanje, kako iskren si dejansko upa biti na živem dogodku. Do katere meje svojih resnic si upa stopiti? S tem, ko stopi na oder, se ustvari nadzor nad umetnikovo ranljivostjo, performativne akcije pa zelo hitro postanejo preizkušnje samorazkrivanja, ki premikajo meje umetniškega izražanja in odgovarjajo na vprašanje, kako transparenten, surov in pristen je lahko umetnik pred očmi javnosti. Pri tem je ključen gledalec, ki postane aktivni udeleženec tega potovanja, nekakšnega plesa med avtentičnostjo in performativno osebnostjo.
Če se je večina Zajčevih performativnih akcij do sedaj ukvarjala z vprašanji vojne travme, kolektivne krivde in družbenega dolga (z izjemo Poslavljanja/Manifesto, ki je nekakšen predhodnik EROTOMANIE), se tokrat avtor ukvarja z lastnimi grehi, nefiltriranimi vidiki svojega bitja, ki se strukturno vežejo na sedem smrtnih grehov. Celoten dogodek tako sestoji iz sedmih kratkih performansov (sedem lahkih komadov), zasnovo katerih delno pripravlja tudi morebitno občinstvo performansa – performer bo med oktobrom 2023 in aprilom 2024 na svojem Instagram profilu prosil sledilce, da izberejo nekatere elemente performansa (glasba, akcije, posegi v performans …).
Avtor in performer: Benjamin Zajc
Soizvajalki: Ema Osolnik, Kaja Judež
Benjamin Zajc je dramaturg, kritik in performer. Leta 2022 je zaključil magistrski program dramaturgije in scenskih umetnosti na UL AGRFT. Praktično dramaturško udejstvovanje usmerja predvsem v lutkovno produkcijo in avtorske performanse. Razmišljanja o scenski umetnosti objavlja v različnih strokovnih revijah, zbornikih in gledaliških listih, kritike je objavljal tudi na različnih spletnih portalih, trenutno pa so objavljene v dnevnem časopisu Delo. Od leta 2020 deluje kot dramaturg v Lutkovnem gledališču Ljubljana. Je član selektorskega telesa 17. mednarodnega bienalnega festivala sodobne lutkovne umetnosti LUTKE 2024 in zunanji svetovalec mednarodnega programa 15. edicije festivala Spectaculo Interesse 2025 (Češka).