Stara elektrarna arhiv

Šola v kulturi – Igrišče za gledališče 2.0

26. 11. 2018 10:00 - 30. 11. 2018 15:00

Igrišče za gledališče 2.0 je pilotni projekt kulturno-umetnostne vzgoje za mlade, ki poskuša povezati sodobno umetnost in formalno izobraževanje z razvijanjem modelov učenja, v katerih sodelujejo umetniki.

Ena izmed aktivnosti v okviru projekta je šola v kulturi – dve bosta spet potekali v okviru Drugajanja. Zamisel za šolo v kulturi izvira iz redefinicije šole v naravi, le da je okolje urbano in ne ruralno in da je tema kultura in ne narava. Intenziven tridnevni program, ki otroke in učitelje iztrga iz običajnega šolskega okolja in jih za tri dni potopi v kulturno dogajanje – tako ustvarjanje kot doživljanje.

Šola v kulturi je preplet delavnic, pogovorov, ogledov predstav, koncertov in filmov, obiskov kulturnih institucij; vsi mentorji so profesionalni umetniki. Pomemben element je tudi spoznavanje kulturne krajine mesta, kar pomeni vse od seznanjanja s pomembnimi institucijami, arhitekturnimi presežki do spoznavanja grafitarske krajine posameznih četrti in kulinarične ponudbe.

Letošnji šolo v kulturi v Mariboru vodijo Nika Bezeljak, Teja Bitenc in Tajša Perović.

Maruša Kink, Gregor Strniša: ŽABE (SI)

29. 11. 2018 19:00

Lazar (Hudiču): Duše ni. Si v i d e l dušo?
(Gregor Strniša: Žabe)

“Če bi bilo oko živo bitje, bi bilo gledanje njegova duša.”
(Aristotel: O duši)

Kaj se zgodi, ko se dva, ki se igrata že vso večnost, ustavita in se drug drugemu –mirno in povsem zares – zazreta v oči? Si priznata, da je samo to tisto, kar res je? Da je vse ostalo … nič, igra, fantazija? Da je najpomembneje, a tudi absolutno najtežje samo biti ti in tu. In biti skupaj. Si gledati v oči. Zdržati pogled. Da vedno znova izumljata nove svetove in nove načine, da bi lahko, pa čeprav čisto malo, prišla skupaj. Da bi odvrgla maske. Da je najlepše, najstrašnejše in najmogočnejše stati pred drugim človekom tak, kakršen si. Samo ti. In biti skupaj.
Kaj je duša? Kje je? A je?
Hudič je v podrobnostih.

Koncertna predstava, ki je del dveletnega gledališkega raziskovanja Strniševih Žab Maruše Kink.

80 minut

Pesmi in teksti: Gregor Strniša in ekipa
Režiserka: Maruša Kink
Igrajo: Maruša Majer, Nika Rozman, Nejc Cijan Garlatti, Stane Tomazin
Glasba v živo: The Frogs
Tehnična ekipa: Igor Remeta, Duško Pušica, Andrej Petrovčič
Scenografija: Tina Bonča
Kostumi: Tina Bonča
Producentke: Mija Špiler, Mojca Jug, Tajša Perović, Alma R. Selimović
Produkcija: Bunker, Ljubljana
Koprodukcija: Zavod Margareta Schwarzwald

Predstava je v slovenščini.

Janek Turkowski: MARGARETE (PL)

28. 11. 2018 19:00 21:00

Janek Turkowski je poljski gledališki ustvarjalec in kurator; pri ustvarjanju ga zanimata predvsem koncept časa in naracija oziroma izvor pripovedništva.

Leta 2008 je na bolšjaku na severu Nemčije odkril 64 kolutov 8 mm filmskega traku; vsi koluti so bili posnetki iste ženske, Margarete Ruhbe. Odpravil se je na umetniško raziskovanje, da bi rekonstruiral življenje osebe, ki jo je našel na posnetkih. Predstava je zmes posnetkov in pripovedi. Predstava je prelep primer, kako intimno preči globalno – Margarete namreč gledamo pred podobami nekdanje komunistične Nemčije. Leta 2018 pa pri predstavi ne moremo spregledati tudi razmisleka o samobeleženju, o neskončnih podobah nas samih, ki jih kopičimo. Bo kdo kdaj iz njih tudi napravil predstavo?

Avtor in izvajalec: Janek Turkowski
Video: Margarete Ruhbe, Martyna Głowacka, Adam Ptaszynski, Marcin Piatkowski, Janek Turkowski
Scenografija: Wiesława Turkowska, Janek Turkowski
Glasba: Roger Anklam, Przemek Radar Olszewski
Prevajalci: Jeannette Boettcher, Marcin Piatkowski, Andrzej Wojtasik
Menedžerka: Iwona Nowacka
Foto: Konfrontacje

55 minut
Predstava je v angleščini.

Siniša Labrović: RIBARJENJE (HR)

28. 11. 2018
10:00 - 15:00

Siniša Labrović deluje večinoma na polju body arta, performansa in vizualne umetnosti. V Ljubljani ga najbolj poznamo prav prek akcij in postavitev na področju vizualne umetnosti – trenutno je del razstave Nebeška bitja v MSUM, spomladi pa je imel samostojno razstavo v Galeriji Vžigalica. V svojih delih nagovarja boleče točke družbe, kot so nacionalizem, povampirjenje katoliške cerkve, resničnostni šovi, razumevanje preteklosti, velikokrat tudi medije … V svetu je najbolj odmevala akcija stado.org, reality show z ovcami. Oblačil je Goli otok, ob guslah pel vsebino hrvaške trač revije Gloria, lizal podplate občinstvu … Vsa njegova dela imajo zelo jasno ost, a vendar veliko interpretativno odprtost, saj izvede svoje, občinstvu pa prepusti polje interpretacije.

V Maribor prihaja s performansom Ribarjenje, ki ima izjemno sugestiven naslov, zato je podrobnejša napoved skoraj odveč. Ribarjenje bo performans v trajanju, tako da ga lahko ujamete kadarkoli v petih urah trajanja.

Avtor in izvajalec: Siniša Labrović
Foto: Tanja Radež

Matija Ferlin: Staging a Play: ANTIGONA (HR)

27. 11. 2018 19:00

V predstavi Staging a Play: Antigona koreograf in izvajalec Matija Ferlin nadaljuje premišljevanje koncepta solo predstav in razširjenega koncepta izvedb serije Staging a Play. Z izborom Antigone se je Ferlin odločil za pristop popolne scenske redukcije. Heterogenost likov v drami njihovih dramskih funkcij želi speljati na eno samo izvajalsko telo, pri tem pa ohraniti celovito pripoved in logiko dramskih situacij. S tem, ko Ferlin prevzame vloge vseh protagonistov in njihovih odnosov, izpostavi svoj izvajalski instrument – telo, gib in govor – nizu situacij na robu izvedbenih zmožnosti. Sceno izkorišča kot prostor za iskanje tistega neobstoječega, vsemogočnega, idealnega izvedbenega telesa, ki sočasno gradi in ruši, vzpostavlja in briše. V tem mono performansu režiser in izvajalec Matija Ferlin z iskrenim tveganjem vstopa v dekonstrukcijo konvencij drame in svojega izvajalskega habitusa z željo, da bi ustvaril koreografsko celoto izrazito rahločutne fizikalnosti in jo sopostavil govorjeni besedi.

Koreografija in izvedba: Matija Ferlin
Dramaturgija: Goran Ferčec
Scenografija: Mauricio Ferlin
Glasba: Luka Prinčič
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Saša Fistrić
Kostumografija: Matija Ferlin
Grafično oblikovanje: Tina Ivezić, Matija Ferlin
Foto: Nada Žgank
Prevodi: Urban Belina
Produkcija: Emanat, Matija Ferlin
Koprodukcija: Mediteranski plesni center, Svetvinčenat
70 minut
Predstava je v angleščini s slovenskim prevodom.

Narodni dom Maribor v okviru Sezone sodobnih uprizoritvenih umetnosti “Nagib na oder” in festivala Drugajanje.

TUKAJ LAHKO VIDITE

23. 11. 2018 19:00

Zamisel in režija: Christoph Jungmann
Igra: Hannu Risku, Julie Doyelle, Lee White, Michaela Puchalková, Peter Frankl, Rok Bohinc, Tomaž Lapajne Dekleva, Urša Strehar Benčina, Vanda Gabrielova
Luč: Borut Cajnko

Tukaj lahko vidite je nežno povabilo v kraje, ki so pomembno oblikovali življenja nastopajočih. Povabilo v prostore, kjer so preživeli veliko časa in ki so zaznamovali njihova življenja v določenem obdobju, ali pa v prostore, kjer so doživeli nekaj, kar se je do danes spominsko zapisalo v njihove misli. Raziskovanje, kakšni novi prostori nastajajo, ko se spomin na dedkovo kuhinjo z majhnim češkim tranzistorjem preko pripovedovanja in gibanja naseli v zaodrju Stare mestne elektrarne. Ali pa ko se neverjetno dolga in nerodna družinska miza s francoskega podeželja z igranjem improvizatorjev in s prisotno radovednostjo občinstva preseli v predprostor dvorane v bližino starega parnega stroja.

Premično predstavo, ki se ne odvija na odru, temveč v različnih kotičkih Stare mestne elektrarne, je zasnoval Christoph Jungmann. V okviru projekta Our Lives se ukvarja z vprašanjem, kako prostori sooblikujejo naša življenja. Medtem ko vstopamo v spominske prostore mednarodne zasedbe improvizatorjev in domišljijsko potujemo, že ustvarjamo nove prostore. Mogoče jih bomo na hitro prešli in bodo samo kratek postanek na dolgem potovanju, morda pa nas bodo močneje zaznamovali.

Vstopnice: 5 EUR (za posamezno predstavo), 8 EUR (za obe predstavi večera)
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Informacije in rezervacije: info@bunker.si, 051 269 906

TVOJIH 15 MINUT

22. 11. 2018 21:00

Zamisel in igra: Lee White
Glasba: Hannu Risku
Luč: Borut Cajnko

Legendarna predstava Tvojih 15 minut karizmatičnega kanadskega umetnika je svetovno premiero doživela prav na Golem odru leta 2005. Po trinajstih letih uspešnih mednarodnih gostovanj se vrača na kraj rojstva, kjer bo zaživela s še večjo performersko zrelostjo. Gre za iskrivo predstavo, kjer vrhunski improvizator Lee White na oder vabi gledalke in gledalce brez gledaliških izkušenj ter skupaj z njimi ustvarja ganljive in duhovite zgodbe. Predstava, ki navdih med drugim črpa iz del Stephena McIntyrea in njegovega gledališča Theatre X, idejno sloni na dveh prepričanjih: vsak izmed nas ima čudovito sposobnost spontanega pripovedovanja zgodb in vsa pravila improvizacije je potrebno postaviti pod vprašaj.

Lee White je svetovno priznan gledališki umetnik – performer, režiser in pedagog. Kanadčan, ki živi v Berlinu in veliko časa preživi na turnejah po Evropi, Aziji in Severni Ameriki. Predvsem je znan po duetu Crumbs, kjer s Stephenom Simom že več kot 15 let soustvarjata smernice razvoja sodobnega improvizacijskega gledališča. Sodeloval je pri nastanku mnogih uspešnih novih impro formatov kot sta The Big Smart Improv Show in Knowledge and Punishment. Kot soustvarjalec in performer sodeluje v mnogih mednarodnih produkcijah, med drugim v predstavi No Exit z Markom Mayerlom in Matthieujem Loosom, v predstavi Paradigm z Joeom Billom ter v predstavi Z vdanostjo in lepimi pozdravi skupaj z Majo Dekleva Lapajne in Hannujem Riskujem.

Vstopnice: 5 EUR (za posamezno predstavo), 8 EUR (za obe predstavi večera)
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Informacije in rezervacije: info@bunker.si, 051 269 906

OTROŠTVO V SPOMINIH

22. 11. 2018 19:00

Zamisel in režija: Michaela Puchalková
Igra: Christoph Jungmann, Julie Doyelle, Ladislav Karda, Matthieu Loss, Sara Šoukal, Tomaž Lapajne Dekleva, Vanda Gabrielova
Glasba: Goran Završnik
Luč: Borut Cajnko

Otroštvo v Pragi v 70-ih letih je bilo precej drugačno kot otroštvo v v zahodnem Berlinu. Odraščati v Ljubljani v 80-ih je bilo dokaj različno od odraščanja na meji med Nemčijo in Francijo. Potem pa se ta otroštva, ko niso več otroštva, ampak so globoki spomini in ključni sestavni deli odraslih oseb, srečajo na nekem festivalu v enem manjših evropskih mest. Primerjajo se med sabo, se smejijo in jokajo določujočim razlikam in večnim prepoznavnim podobnostim, ter se predelajo in postavijo na oder.

Michaela Puchalková se v okviru projekta Our Lives posveča življenjskim mejnikom. Ob delu s pestro mednarodno zasedbo je razvijala metode predelovanja osebnih spominov v odrski material. Vir navdiha je sicer zelo individualen in intimen za vsakega performerja posebej, a v trenutku ko se predela v gibalno odrsko situacijo, postane igrišče za kolektivno obdelavo. Na Golem odru Michaela Puchalková nadaljuje raziskovanje dela z osebnimi spomini v mednarodnem aspektu, a se tokrat posveča izključno otroštvu.

Vstopnice: 5 EUR (za posamezno predstavo), 8 EUR (za obe predstavi večera)
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Informacije in rezervacije: info@bunker.si, 051 269 906

JAZ, OVOJNICA

21. 11. 2018 20:00

Na začetku je moja lupina, je moja koža, je moja sled. Vse naokrog je to, kar si misliš o meni, kar v zvezi z mano občutiš in to, kar so ti o meni povedali drugi. Je vse to mogoče zanemariti in pozabiti? Moje umetniško delo opazuješ in doživljaš skozi prizmo vsega, kar že veš o meni. Preden prebereš vsebino, pogledaš ovojnico. Jaz nisem kdorkoli od kjerkoli, jaz sem ovojnica. Finec, Nemec, Slovenka, Francozinja, Kanadčan, Čehinja – to so ovojnice.

Mednarodna improvizacijska zasedba iz šestih držav pod taktirko režiserja Matthieuja Loosa otvarja festival Goli oder s predstavo Jaz, ovojnica. Gre za nadaljni razvoj zamisli in pristopov, ki so nastajali v okviru festivala Our Lives marca v Berlinu ob predstavi 28, kjer se je na odru srečalo 28 performerjev iz 28 držav Evropske unije. Če so si želeli ali pa ne, so na sebi nosili ozadja in predstavništva držav, od koder prihajajo – včasih so to lahko zapeljali v veliko praznovanje raznolikosti, spet drugič so poskušali ubežati nalepki in preprosto vzpostaviti stik s sočlovekom.

Zamisel in režija: Matthieu Loos
Igra: Alenka Marinič, Christoph Jungmann, Julie Doyelle, Ladislav Karda, Lee White, Michaela Puchalková, Urša Strehar Benčina, Vanda Gabrielova, Vid Sodnik
Glasba: Goran Završnik, Hannu Risku
Luč: Borut Cajnko
Vstopnice: 5 EUR (za posamezno predstavo), 8 EUR (za obe predstavi večera).
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Informacije in rezervacije: info@bunker.si, 051 269 906

Simona Semenič: DRUGIČ

7. 10. 2018 20:30

Predstava drugič, premierno izvedena na 20. mednarodnem festivalu sodobnih umetnosti – Mesto žensk leta 2014, je vsebinsko nadaljevanje prvega sola; kjer se prvi solo konča, se drugi začne. Dobesedno. »Pustite mi kaditi« – zadnja replika v performansu Jaz, žrtev. – je prva replika v predstavi drugič. Simona se sprehodi skozi zadnja leta, v katerih se je na ta in oni način spopadala s poslabšanjem epilepsije in, neizogibno, z zdravstvenim sistemom.

Predstava je v angleščini.

Vstopnice: 10 EUR, 7 EUR (študentje, upokojenci/students, seniors)

 

Foto: Nada Žgank