Program aktualno

Robertina Šebjanič: Neotenični prebivalci teme (ligofilija), pogovor

31. 8. 2018 16:00

Robertina Šebjanič je intermedijska umetnica, ki se zadnja leta osredotoča predvsem na področje živih sistemov, zvočne umetnosti in postavitve interaktivnih ambientalnih odzivnih okolij. Raziskavo človeških ribic in aksolotlov in tudi z raziskavo povezan umetniški projekt je začela na poletni šoli mreže Imagine 2020, ki jo je organiziral Bunker.

Ob otvoritvi projekta Neotenični prebivalci teme (Ligofilija) bo potekala panelna diskusija, na kateri bodo govorci poskušali s primerjanjem človeške ribice in aksolotla, dveh podobnih bitij z dveh različnih celin, razgrniti njune skupne točke – oba sta ogroženi vrsti, njune biološke značilnosti in kulturno apropriacijo, saj sta obe živali v svojih okoljih tudi kulturna, ne samo biološka fenomena.

Gostje bodo: Carlos Pascual, Gregor Aljančič, Magdalena Năpăruș-Aljančič, Robertina Šebjanič, Annick Bureaud

Pogovor je uvod v odprtje razstave, ki bo 31. avgusta ob 19.00. Razstava bo postavljena do 2. septembra 2018.

Produkcija: Zavod Projekt Atol (Uroš Veber), Arte+Ciencia (UNAM), Zavod Sektor
Podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana

Več informacij: info@bunker.si, 051 269 906

Zavod Sektor,  Arte+Cienca

 

Anti Status Quo Companhia De Dança: IZ MESA IN BETONA (BR)

31. 8. 2018 21:30 1. 9. 2018 21:30

Po intervenciji v javni prostor Kameleoni, bodo Anti Status Quo na festivalu tudi s koreografsko instalacijo, ki je dobra reprezentacija njihovega sloga oziroma metode ustvarjanja, ki preči vizualno umetnost, sodobni ples, raziskovanje, filozofijo …

Iz mesa in betona je koreografska instalacija teles in smeti. Občinstvo je najprej anonimizirano, potem pa postane del premikajoče (ali izmikajoče) se gmote, ki spremlja transformacije oblik, ki jih porajajo telesa in smeti. Skozi počasi vzpostavljajoča se razmerja med občinstvom, performerji in predmeti se gradi koreografija, ki zajame poleg teles tudi ves prostor, občinstvo in smeti. Iz mesa in betona je hkratno doživetje obupa neskončnega odpada, devastacije in pa vitalnosti mesenosti; je tudi fizično popotovanje med telesi in smetmi, saj smo gledalci izpostavljeni obojim in je sodelovanje premik iz statusa quo.

 

Umetniško vodstvo, koreografija in koncept: Luciana Lara
Raziskava in kreacija: Luciana Lara v sodelovanju s plesalci in vabljenimi umetniki/in colaboration with dancers and invited artists
Ples: Camilla Nyarady, Cristhian Cantarino, Déborah Alessandra, João Lima, Luciana Matias, Marcia Regina, Roberto Dagô, Robson Castro
Raziskovalni in ustvarjalni sodelavci: Camilla Nyarady, Carolina Carret, Cristhian Cantarino, João Lima, Luara Learth, Raoni Carricondo, Robson Castro, Vinícius Santana
Vabljeni sodelavci: Marcelo Evelin, Gustavo Ciríaco, Denise Stutz
Kostumi in maske: Luciana Lara in plesalci/and dancers
Svetovalca za oblikovanje svetlobe: James Fensterseifer, Marcelo Augusto
Produkcija: Marconi Valadares

Lokalna koordinatorica: Klara Drnovšek Solina
140 minut

Foto: Mila Petrillo

Rezervacije in informacije: info@bunker.si, 051 269 906

 

Ana Borralho & João Galante: SPROŽILEC SREČE (PT, SI)

31. 8. 2018 19:30 1. 9. 2018 19:30

Ana Borralho in João Galante, portugalska interdisciplinarna umetnika, ki običajno delata v tandemu, na Mlade leve prihajata že drugič. Njun kredo je, da je umetnost del družbe; njenih sprememb in problemov. Da mora biti umetnost transformativna in da mora imeti neposreden stik z ljudmi. Leta 2013 sta v Ljubljani s sto lokalci vseh generacij in profilov uprizorila Atlas – zemljevid življenja, sveta, usod, ki ga izrišejo ljudje sami s svojimi zgodbami.

Vedno govorimo, da na mladih svet stoji; a vendarle jih redko slišimo. A Borralho in Galante bosta za nas ustvarila gledališko situacijo, kjer jim bomo res prisluhnili. Predstavo bosta ustvarila z dvanajstimi lokalnimi mladimi odraslimi, starimi od 18 do 23 let. Po načelu ruske rulete se v igri določajo govorci oziroma tisti, ki so na vrsti za izziv, za vprašanje. In če govorimo o sreči, se ne moremo izogniti njenemu negativu – pa morda ne nesreči, ampak tistim formativnim izkušnjam, ki so pogosto tudi neprijetne, ki nas zaznamujejo in morda tudi utrejo pot temu, da najdemo srečo.

Koncept in umetniško vodstvo: Ana Borralho & João Galante
Nastopajoči: Domen Blatnik, Klančič Lea, Diana Kolenc, Lara Lovrič, Katarina Majcen, Tina Malenšek, Ivana Kristina Mohar, Gašpar Marinič, Míla Peršin, Anže Testen, Kaja Brina Uršič in Tom Veber
Oblikovanje svetlobe: Thomas Walgrave
Zvok: Coolgate, Pedro Augusto
Dramaturško sodelovanje: Fernando J. Ribeiro
Asistenti vodje predstave in vaj: Cátia Leitão, Antonia Buresi, Catarina Gonçalves, Tiago Gandra
Producentka: Mónica Samões
Produkcija in gostovanja: Andrea Sozzi
Izvršna producentka: Joana Duarte
Lokalna producentka: Mojca Jug
Prevajalka: Ema Karo
Produkcija: casaBranca
Koprodukcija: Maria Matos Teatro Municipal, Jonk – NY, internationell scenkonst för unga, Nouveau Théâtre de Montreuil – CND, Le Phénix – Scène nationale Valenciennes pôle Européen de création, Le Boulon Centre National des Arts de la Rue de Vieux – Condé
S podporo: Câmara Municipal de Lagos, Espaço Alkantara, LAC – Laboratório de Actividades Criativas, SIN Arts and Culture Centre (Budapest), Companhia Olga Roriz
Podpora pri mednarodnih gostovanjih: Nouveau Théâtre de Montreuil – CND

90 minut

Predstava bo v slovenščini.

Foto: Didier Crasnault

  

dollardaddy’s: DOM (HU)

30. 8. 2018 18:00 31. 8. 2018 18:00

dollardaddy’s (Dollár Papa Gyermekei) je eden mlajših madžarskih kolektivov, ki sta ga ustanovila Emőke Kiss-Végh in Tamás Ördög, igralca in eksperimentalni gledališka ustvarjalca. Njuno ustvarjanje zaznamujejo značilnosti filmske dogme – minimalizem, izčiščenost; delata s klasičnimi dramskimi teksti, kjer obdržita like, igralci govorijo izviren tekst s svojimi besedami. Dom je nastal na podlagi Strindbergovega Pelikana in je drugi del Družinske trilogije (Ljubezen, Dom, Otrok).

Tenzijo v predstavi ustvarja neskladje med popolno klasičnostjo dramske igre in hkratno okleščenostjo skoraj vsega gledališkega. V dogma slogu ni gledališke luči, rekvizitov, scenografije; samo naturalistična igra fenomenalnih igralcev, ki se premikajo med gledalci. Tudi četrte stene ni – ne samo zato, ker ni odra, tudi zato, ker ni nobene iluzije zaprtega prostora, gledalci smo del niča, ki obdaja edino, kar obstaja v tej predstavi: dramska igra. In dialogi, ki postanejo aktualni in niso več stari več kot sto let, saj so ogoljeni na čiste medčloveške odnose.

 

Režiser: Tamás Ördög
Elise, mama: Krisztina Urbanovits
Fredrik, njen sin: Máté Dezső Georgita
Gerda, njena hči: Piroska Mészáros
Axel, njen zet: Tamás Ördög

Prevod: Ana Radović

70 minut

Predstava je v madžarščini s slovenskimi in angleškimi nadnapisi.

Foto:  Ligetvari Csenge

Rezervacije in informacije: info@bunker.si, 051 269 906