Betontanc MARŠ LJUBEZNI

Projekt TANDEM Francija – Slovenija, del Evropske kulturne sezone, ki ga v okviru predsedovanja Francije EU organizira Culturesfrance.

… Novica je povzročila mrzlične odhode, vročična vstajanja iz pregretih postelj. Bolniki so pozabili vzeti zdravila, odvisniki mamila, duhovniki so prekinili z obredi, gostilniški pijanci so se raztepli. Delnice so padle, afere so se pozabile, mehko kuhana jajca so otrdela in kave so ostale nepopite. Medtem, ko se je megla razpršila in so govorice potihnile je novica dosegla vse in vsakogar: “Marš! Marš ljubezni je.”
Hitrost in vztrajnost s katero so skupine tekačev vzniknile implicirata natančno koordinacijo tisočih posameznikov iz številnih kontinentov. Skupine tekačev so se pojavile z vrtoglavo hitrostjo. Razlag ni veliko. To je bodisi največja potegavščina v zgodovini ali pa … gre zares …

Marš ljubezni je sodobni interdisciplinarni in izjemno inovativni projekt, ki izraža dinamičnost slovenske umetniške scene.

Izhodiščna točka projekta je reinterpretacija znane scene na stopnišču v Odesi iz filma Križarka Potemkin režiserja S. Eisensteina iz leta 1925. Film obravnava rusko revolucijo in upor marincev iz križarke leta 1905. Znan prizor na stopnišču, ki je bil v Rusiji dolgo prepovedan in cenzuriran, prikazuje pokol prebivalstva na stopnišču. Del prizora je tudi mati z otrokom v vozičku, ki jo vojaki ustrelijo.

Projekt želi ohraniti simbolično vrednost prizora in si postaviti novo vprašanje: ali lahko posameznik, v množici in histeriji, v teku za življenje in ljubezen preživi?
Projekt prizor ohrani kot začetno idejo, toda ga preoblikuje in reinterpretira z različnimi umetniškimi sredstvi (teater, vizualna umetnost, glasba …).

Kar nas zanima, ni scena groze sama po sebi, temveč tranzicijski prostor, prehod med preteklostjo in prihodnostjo, ko se življenje osredotoči na en sam trenutek. Trenutek izjemne nujnosti, nevarnosti in upanja, tek proti življenju, proti ljubezni.

Kolofon

  • Režija: MATJAŽ POGRAJC
  • Vizualna podoba: MATEJ ANDRAŽ VOGRINČIČ
  • Ustvarjalci in izvajalci: KATARINA STEGNAR, PRIMOŽ BEZJAK, BRANKO POTOČAN
  • Glasba: EZ3KIEL (Joan Guillon, Matthieu Fays, Stephane Babiaud, Yann Nguema)
  • Besedilo: BRANKO JORDAN
  • Scenografija: ESTRIHI&OMETI, MATEJ ANDRAŽ VOGRINČIČ
  • Video: JASMIN TALUNDŽIĆ
  • Kostumografija: MATEJA BENEDETTI
  • Oblikovanje svetlobe: TOMAŽ ŠTRUCL
  • Oblikovanje tona: DIMITRI MERCIER, JURE VLAHOVIČ
  • Tehnični direktor: LUKA CURK
  • Tehnična pomoč: OMAR ISMAIL, SAŠA ŠERBAN
  • Grafično oblikovanje: SAŠA KLADNIK
  • Izvršna producentka: MAJA VIŽIN
  • Produkcija: BUNKER, LJUBLJANA
  • Koprodukcija: FESTIVAL EXCENTRIQUE, LIEUXPUBLICS, IN SITU, the European platform for the production of street arts (IN SITU has been financed with the support of the European Commission (Culture 2000 Programme 2000)
  • Partnerji: CULTURESFRANCE, INSTITUT FRANÇAIS CHARLES NODIER
    Pomoč projektu: LE PARAPLUIE (Centre International de Création Artistique) – Aurillac
  • S podporo: MINISTRSTVO ZA KULTURO, MESTNA OBČINA LJUBLJANA, MINISTRSTVO ZA ZUNANJE ZADEVE, ZAVOD ZA TURIZEM LJUBLJANA, IN SITU, the European platform for the production of street arts (IN SITU has been financed with the support of the European Commission (Culture 2000 Programme 2000), ŽELEZNIŠKI MUZEJ

Foto: Nada Žgank
Video: arhiv Bunker
Montaža: Gregor Gobec, Urška Boljkovac

Dodatne informacije

Premiera:
20. avgust 2008, festival v Aurillacu, Francija

Pretekle ponovitve:

  • 21., 22. in 23. avgust 2008, festival v Aurillacu, Francija
  • 2. september 2008, koncert skupine Ez3kiel, Gala hala, Metelkova mesto
  • 3. in 4. september 2008, Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo, Ljubljana
  • 23. in 24. oktober 2008, Marseille


Kritike
Blaž Lukan: Brez lažnega patosa, Delo, 6.9.2008

Gradnja scenografije – Aurillac, avgust 2008
Predstava v Aurillacu, avgust 2008
(www.vest.si) Komentar 00310 – Maja Vižin